Reklamation

För att anmäla en reklamation fyller du i formuläret så kommer vi att hantera ditt ärende snarast möjligt.

Bilder ska alltid medfölja felanmälan, ta närbilder på felen. Kompletterat med någon bild från 2-3 meters avstånd. Se nedan för detaljer gällande bilder.

Normalt åtgärdas reklamationer inom 30-60 arbetsdagar förutsatt att reservdelar inte behöver beställas samt att vi inte befinner oss i en semesterperiod. Då vi beställer reservdelar från fönstertillverkaren kan leveranstider variera beroende på lagerhållning.

Observera att kostnad kommer att debiteras om reklamationsärendet beror på ett handhavandefel eller bristande underhåll.

Beslag:
På de flesta beslag finns en ”produktkod” instansat i beslaget. Vid reklamation av beslag skall bild bifogas.

Qr-kod:
De flesta fönster innehar idag en etikett med en s.k. ”Qr-kod”. Denna skall alltid bifogas i samband med felanmälan.(Qr-kod sitter på insidan av karm då man öppnar fönstret. Se exempel nedan) 


Glas:

Vid reklamation av glas måste bild på skadan samt ”glasstämpeln” bifogas.